Sider

onsdag den 5. juni 2013

Storkenæb i haven

Lige nu blomstre størstedelen af mine storkenæb. Nogle af dem er meget sent på den, og andre er kommet lidt for tidligt i gang.

Men - hver dag må jeg lige ud (op til flere gange) og kigge på dem!

Jeg synes simpelthen bare, at storkenæb er FANTASTISKE! De har de flotteste farver og så vokser de så lystigt i min ellers rigtige dårlige ler/grus have!


Her er en geranium oxonianum "Katherine Adele" - hvid med sart pink årer og 2 farvet løv! Den står
i forgrunden af mit hvide bed og breder sig i harmoni med "Biokovo" & phaeum "Album"

 Og så tænker I nok, "hvordan filan kan hun dog huske forskel på alle de forskellige navne?" 
Det er jo pærelet - hvis man som jeg har købt bogen "Storkenæb, bogen om Geranium". Den er uundværlig for sådan nogen som mig, som er SÅ begejstret for storkenæb.. 
men heldigvis er jeg jo ikke den eneste derude...vel?

Bogen kan købes enten hos eller via Caroline Mathildestiens webshop.

4 kommentarer:

  1. Jeg er så glad for den hvide, storblomstrede jeg fik af dig, med de mørkere årer. Men har glemt alt om hvad den hed? Jeg nyder også mine efterhånden mange dejlige storkenæb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sidsel, godt at høre at der er gang i dine storkenæb. Jeg tror det må være "White Kashmir" du fik - den ligner lidt den der er på bogens omslag, bare med runde blomster blade. Den blå jeg fik af dig står også SÅ flot lige nu :-)

      Slet
    2. Ja, nemlig. Det må være den. Skøn er den :-)

      Slet