Sider

mandag den 28. maj 2012

Haveliv -> Storkenæb #1

Dengang vi flyttede i hus fik jeg en bakke blomster af min mor, en bakke med stiklinger af storkenæb der stammer fra min farmors have. Min farmor og farfar gik begge bort i midt 80'erne, men da jeg jo er nostalgiker til fingerspidserne har jeg gennem årene puslet om familiestiklingerne, og hver eneste sommer nyder jeg mine smukke storkenæb!

Med årene er storkenæb blevet min yndlingsstaude, og jeg er så heldig at have det til fælles med min mor - vi elsker at dele og stikle til hinanden, og i dag deler jeg lidt billeder med jer af nogle af dem der blomstre herhjemme lige nu:


Geranium ‘Philippe Vapelle’

(fra farmors have) Geranium magnificum 'Rosemoor'

Geranium phaeum 'Walküre'

Geranium 'renardii'

Geranium cinereum 'Ballerina'

Geranium maculatum 'Elizabeth Ann'

Dette er blot et lille potpourri af nogle af mine storkenæb - der er skam flere endnu :-)

7 kommentarer:

  1. Jubiiiii!
    Endnu en storkenæbsfreak!
    Storkenæb er den dejligste staude (sammen med alle de andre, bevares).

    SvarSlet
  2. Jeg kan da godt forstå at du værner om den fra din farmors have, for den er da utrolig smuk.

    SvarSlet
  3. Sikke et skønt billedserie. Ja, storkenæb holder jeg også maget af. Vi har et par stykker, men ikke de samme som dine. Nu har jeg fået nogle ideér til nogle nye som jeg sikkert vil anskaffe mig.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine eksemplarer! Jeg har to slags i min have, som jeg også holder meget af. Jeg er lidt imponeret over, at du kan deres navne :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.com)

    SvarSlet
  5. Ej, dem kender jeg slet ikke, men de er da super smukke !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Ih, er du ogsaa en nostalgiker????? Sug til dig af alt, for tiden gaar alt for hurtigt. Rigtigt flotte dine storkenaeb og skoen blaa/lilla farve.

    SvarSlet