Sider

tirsdag den 17. januar 2012

Flere ananas på række

Det er ikke meget jeg får hæklet i øjeblikket - jeg er nemlig i gang med at læse PRINCE2 practitioner (Projects in controlled environments) - og det er dog ikke så kedeligt som det lyder..hi hi!

Men.. når jeg så endelig hækler, så er det altså stadig ananas! Jeg er simplethen bare VILD med at hækle ananas - de er sjove, varierende og giver altid et flot resultat.

Her er en række tyrkise ananas hæklet i Rasmillas tykke yndlingsgarn på nål 5 - jeg har ikke noget mønster på dette (det er en kombination af forskellige mønstre og improviseret kanter):


men et lille tip hvis du også vil hækle ananas - så søg på "Pineapple crochet patterns" så dukker der en masse diagrammer op. Jeg 'klipper' så ud og sætter lidt ind og prøver mig frem - nogen gange bliver det noget hø, andre gange bliver jeg ganske overrasket :-)

PS: jeg er blevet moster i nat - til en lille dreng født 10 dage før termin. Jeg glæder mig SÅ meget til at se ham. Er livet ikke bare HERLIGT?!!

 
Pssssst... det er et tørklæde!





6 kommentarer:

  1. Tillykke med titlen !

    Ser altså rigtig flot ud det du har hæklet, laver du det "kun" som en bort eller kan du hækle det til et bredere stykke ?

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hej Marianne, tak - ja man kan godt sige at det er hæklet ligesom en bort, men da det er hæklet med nål 5 og tykt garn bliver den godt 20 cm bred og passer ret fint som et tørklæde. Man kan godt gøre det bredere hvis man ville f.eks hvis man hæklede på mindre nål og tyndere gang kunne man jo spejlvende mønsteret og hækle samme mønster på den anden side.. en verden af muligheder!

    SvarSlet
  3. Først stort tillykke. Hvor er det dejligt. Jeg venter spændt på at blive tante om ca 7 uger :-)
    Det ser virkelig fint ud det du hækler. Jeg er ikke så god til at hoppe ud i noget nyt og fremmed hækling... Men det burde jeg jo prøve en dag ;-)
    God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh hvor skønt med en tante-titel. Det er bare vidunderligt med bebser i familien. Mht til hæklingen synes jeg jo det er fedt at hoppe ud i noget nyt, også selvom det nogen gange bliver noget underligt noget :-)

      Slet
  4. Tillykke moster, sikke en dejlig nyhed. Ananas'en ser flot ud. Hvad skal du bruge den til?????

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lin - det er 'ski da' et halstørklæde - har jeg virkelig glemt at skrive det?

      Slet